Trainingsschema 3 : Bovenlichaam Onderhoud 1x per week


Fitnessnet.nl - jouw persoonlijke fitness adviseur
home | klantenservice | veelgestelde vragen | winkelwagen   
Wil je advies of iets bestellen? Bel dan gerust naar 010-4420417  
maandag-vrijdag van 9.00 tot 16.00  

kies onderstaand de fabrikant
schrijf je in voor de nieuwsbrief
Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief
login myFitnessnet
E-mail adres

Postcode cijfers
of registreer je
[inlog vergeten?]

Trainingsschema 3 : Bovenlichaam Onderhoud 1x per week

Voor het onderhoud van spieren kan volstaan worden met 1 keer per week een goede training.

Dag 1 - in chronologische volgorde

 

  1. Neck Press/Military Press (deltoideus, trapezius, triceps)
  2. Standing Barbell Curls (biceps)
  3. Flat Bench Press (pectoralis major, triceps, deltoideus)
  4. Lat Machine (latissimus dorsi, biceps)
  5. Vertical Row (teres major, trapezius, biceps)
  6. Upright Rows (trapezius)
  7. Triceps Pushdown (triceps, abdominus rectus)
  8. Hyperextensions (erector spinae)

Uitvoering
Zoals in de vorige pagina ook beschreven staat, moeten de series uitgevoerd worden tussen de 5 en 15 herhalingen. Tussen de sets moet minstens 2 minuten rust worden genomen, zodat de fosfaatpoel weer hersteld kan worden. Aangezien 2 minuten genoeg is om weer 'koud' te worden, wordt aangeraden om supersets te doen. Na de neck press/military press 45 seconden wachten, waarna je moet gaan beginnen met de Standing Barbell Curls. Voor een dergelijke uitvoering is het slim om met een trainingsmaatje te trainen (zodat je 2 machines in kunt nemen en kunt wisselen) of op een zeer rustig tijdstip. 4 sets zijn genoeg, waarbij per oefening ook 1 warming up set hoort (in totaal dus 5 sets).

N.B. De buikspieren worden niet door middel van sit ups of crunches getraind, maar door middel van de triceps pushdown (functioneel trainen).

Variatie
Na 6 weken kan je weer kiezen voor een andere aanpak. Dit kan bijvoorbeeld door een andere volgorde van de oefeningen, door andere oefeningen of door andere trainingsmethoden te hanteren. Als je bijvoorbeeld constant gewerkt hebt met 15 herhalingen -waarna je niet meer kon- is het misschien een idee om het gewicht met 10% te verhogen en minder series te doen (5 tot 9).

naar de winkelwagen

De winkelwagen is leeg
recent bekeken voedingssupplementen
Je hebt nog geen producten bekeken
Betaal veilig online
Je kunt online veilig betalen met creditcard of iDEAL, gemakkelijk en snel via je eigen bank

betaal veilig online met iDeal
betaal veilig online met Visa
betaal veilig online met Mastercard
betaal veilig online via docData Payments

Het is ook mogelijk het bedrag naar onze eigen rekening over te maken, of onder rembours te bestellen. De bestelling wordt met DPD geleverd.

maak een overboeking naar onze rekeningbetaal bij aflevering aan de bezorger (rembours)

© 1998-2017 - Fitnessnet.nlsitemap  |  links  |  over ons  |  contact

-Trainingsschema 3 : Bovenlichaam Onderhoud 1x per week > Fitnessnet-